About Me

My photo
没有一百分的另一半,只有五十分的两个人

Thursday, November 22, 2007

Passion Fruit 百香果

看过这果子吗?我还是第一次看过真正的百香果。对了这就是百香果了!上星期五我在Cold Storage 看到这百香果,一包三粒 S$1.95 我就买了三包要来做效素。我很喜欢百香果的味道,可是都找不到新鲜的果子。现在看到了就赶快买了!

这是里面的样子。水水的,很香!
有的很饱满,有的只有那么一点点果肉,看!真是差太远了!左边那个好像被偷吃了!哈哈。。。。

这是第五天的效素,很多水可是泡泡不多。第三天打开来,那味道简直香到不得了!
希望14天后会有美味的百香果效素好喝咯!

8 comments:

Nicole Hah said...

hi Michelle,

嗯~~~ 百香果的味道真的是很香,没想到也能拿来做酵素,但是它的功效是什么?

Michelle said...

Nicole,

哈哈。。。。其实我也不懂它的功效叻!我曾经在有机店买过百香果效素,所以应该是可以做效素的。我就试试看做咯!

AJ said...

yes it can use to make enzyme, i think the book has got mentioned also. But i have never eat it b4 leh.

So michelle, u just scoope out the fresh issit?

Michelle said...

JAS,

Yes i just scoop it out n within a nite it become watery! It smell nice when i open to stir it! i think it should taste nice!

AJ said...

oh, may be can try hor if can find...once i saw it at Sheng Shiong...but din buy...cos dont know how to eat...hahahah

AJ said...

btw, this nov, u suspose to go KL for a talk on the enzyme, have u went already or coming soon?

Michelle said...

JAS,

Wowww....u hv gd memory huh still remember wor! I will go tomorrow morning and there is exhibition on the health product too so will go see see n look look as well. Update u when i m back ya!

AJ said...

Hi Michelle,

i have good memory for good things...Enjoy your trip!

And Thank you for your encouragement!:D