About Me

My photo
没有一百分的另一半,只有五十分的两个人

Monday, November 5, 2007

家庭聚会

星期六,阿姨,舅舅与他们的家人到我们家聚会,我们主人家的可得要好好准备咯!

我几乎忙了一整天,早上去买菜,中午处理菜,下午煮菜;傍晚大家就来咯!

我准备了好几样佳肴,大家都吃得津津有味!

这是还在锅里的星洲米粉。我用了台湾米粉,煮出来有点像炒冬粉.
这是已经上桌的星洲米粉。

这是泰式凉拌海蜇鸡丝。酸酸辣辣的,很开胃。
这是炸春卷,是我们家所有人的最爱。从外婆传到妈妈,再从妈妈传到我,是一道过了三代的美食。以前只有在佳节时才有的吃,可是现在随时都可以做来吃。其实在以前这道菜也许很独特,可是现在外面都很容易可以吃到,不过我们还是喜欢自己家做的。

这是红酒栗子闷花肉。连皮的五花肉很有嚼劲,再配上红酒的香味,真是好吃!

酿豆腐。还有苦瓜,忘了要拍!嘻嘻!

这是鲍鱼菇炒椰菜花。

这是花雕酒闷马来鸡。有一点像三杯鸡,可是加了红枣与枸子,又有点像药材鸡。

26 comments:

Somewhere in Singapore said...

so u cook every sat?

Michelle said...

SIS,

Depend lar....if i m not going out then i normally will cook. If my relative come to my place i sure cook for them.

Somewhere in Singapore said...

now i know, i will aim at sat... hahaha....

Michelle said...

SIS,

hahaha.....u r always welcome!

AJ said...

so u r the chef for the day? u must be a good chef...:D

jas

Becky said...

Hi Michelle,

All your food looks so yummy..feel like eating them, ha...ha...

Michelle said...

JAS,

Ya, i m the chef of that day! But dare not to say a gd chef, at least everybody like to eat! But sometime trying new dish, my family member also dun really like it hehehe.....

Michelle said...

Hi Becky,

Welcome to my blog!

Most of them is yummy, but all in our stomach liao....next time be early ya hehehe.....

MamiWu said...

Michelle,

All the food look yummy ya!!

Eileen said...

Michelle,

All the dishes look yummy. Thumbs up!

Michelle said...

Hi Mami & Eileen,

Thanks for yr compliments!

Nicole Hah said...

哎哟~~~我有错过了美食啊!

Michelle, 你的星州米粉好美耶!看起来也很好吃唷!不止星州米粉唷!还有其他的, 嗯~~~ 好饱唷!

嗝~~~ 哈哈 不好意思,吃太饱了!

Michelle said...

Nicole,

星洲米粉真得很好吃,下回如你要炒米粉,试试用台湾米粉,口感很不一样哟!

你望梅止渴的功夫挺不赖哟!还回打嗝, 嘻嘻。。。。。

Kate said...

哇!你很有本事勒!一個人就准備了這麽多東西,早知道我过去帮你一手,你不是很累吗!道道美食也是我的最爱。

Michelle said...

Kate,

谢谢你!

简直累呆了!不过习惯了,应为亲戚们经常来我家,而我也都要准备她们的食物。

Kate said...

你住在那一区?何时才有机会过去拜访你?

Somewhere in Singapore said...

Hi Kate

Don't forget abt me if u going to visit Michelle ya...

Michelle said...

Hi Kate & SIS,

我不再星加坡哟!我在新山古来耶!如果要过来随时欢迎你们!

Somewhere in Singapore said...

if go, i think i have to ask u to wait at checkpoint there, if not i do not know how to go 古来... 古来, is it skudai?

Michelle said...

SIS,

No ler....shld be Kulai. That is much further than skudai. Sure no problem to pick up. Just hv to let me know!

Kate said...

Kulai 应该是near airport,我妹妹住在大学城,方便的话留下你的联络号码,下次有去JB 再叫我妹带我一程。

Michelle said...

Kate,

我会把电话号码email给你。随时欢迎来我家.

是靠近士乃,不过还要远一点。

Margaret said...

Hi Michelle

That day when u rang up auntie Irene, I was with her. Yeah, we can see from your blog that u can cook very well, can cook so many nice dishes at one go for the family gathering, not bad wow.

Michelle said...

Margaret,

Ya, i still can hear that Auntie Irene said u nv pack the carrier of the herbal chicken properly n she accidently pour the gravy on her shirt....lol If i know u all go there on that day i think i will join you all that day!

For some simple cooking is no problem la but for baking i think i still hv a lot to learn from Auntie Irene. Think if Auntie Irene is ok for this coming Friday then maybe i will go to her place to learn the log cake!

Margaret said...

哈哈,是咯,我还没有处理好,怎知道她一心二用,一边听电话,一边顺手拿走咯...

你是在新加坡工作吗?我听说你要晚上才可以学烘焙。最近很多人想学热门的log cake, 要快哦。。。嘻嘻~

Michelle said...

Margaret,

我一星期会有两天在新加坡工作,所以希望放了工可以向auntie Irene学做log cake.我已经约了这星期五去学,真是麻烦Auntie Irene 了!