About Me

My photo
没有一百分的另一半,只有五十分的两个人

Monday, May 25, 2009

忙碌的星期六

星期六朋友的孩子生日,我就在星期五晚上做了个蓝梅巧克力蛋糕给他。幸亏他还蛮喜欢这个蛋糕!说要当他的早,午与晚餐,哈哈哈。。。

本来在星期五想拿半天假来裹粽子,可是妈妈说现做现吃才会好吃。所以呢,我就只好辛苦一点咯!先在星期五晚上把材料准备好,星期六一早就赶快炒馅料和裹粽子。

这个是传统粽子。一共裹了5公斤的糯米。大部分都是拿来送人的。


这个是用了sambal 辣椒来炒的馅料。用了1公斤的糯米来裹。炒了sambal辣椒的香菇,口感很像罐头的香菇肉酱哟!
这个是curry chicken 粽。curry chicken 炒得很好吃,应为是用了Auntie Irene 给的curry料,真可说是完美的结合,也让我省了很多准备curry 料的时间。谢谢Auntie Irene 的curry 料,也谢谢您这两个礼拜给了我那么多的“粽礼”,全都来不及拍下照,都进了我与家人的肚里了,哈哈哈。。。。 乘这机会在这里祝福大家:“端午节快乐”!

40 comments:

babygirl said...

Hi Michelle,

I'm the 1st one ^-^

I love this birthday cake, where u find the design?(cartoon design)where can i buy, because my son birthday is coming soon next month, so i can decorate for him la.
You a very hard working mum, doing so many different type of dumplings must be very tired. Don't finish all let some for me ok keke!!!

Happy Dumplings Festival to You & Family ^-^

Eileen said...

Michelle,

我很喜欢你的生日蛋糕,很漂亮。祝你朋友的孩子生日快乐!

哇,你裹了很多公斤的粽子,看来好好吃噢!

在此预先祝你端午节快乐!

May said...

Michelle,

好漂亮的蓝梅巧克力蛋糕,上面那个米老鼠图案是买现成的吗?很可爱!相信你朋友的孩子一定很喜欢,我的朋友的女儿下个星期一生日,也叫我帮他做一个生日蛋糕。
你的很厉害哟!裹了5公斤的粽子那么多,我昨天只裹了3公斤就投降了,真的好累又腰酸背痛哟!
在此预先祝你端午节快乐!

Michelle said...

Babygirl,

I bought it in Malaysia, I not sure where can u buy in Singapore.

I m not qualify to be a mum so cannot be a hardworking mumn yet hahaha.....

Happy dumpling festival to u n yr family too !!!

Michelle said...

Eileen,

我代我朋友的孩子谢谢你的祝福!

我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

Michelle said...

May,

我是买现成的。我到现在肩膀都还酸痛呢!幸亏还有妈妈帮我,要不然我可完蛋了,哈哈哈。。。可是看大家吃得开心也还算值得!

Jennifer said...

Michelle,

哇!你真的像super woman,在家裹了7 kgs 的粽子, 还在 Auntie Irene 家忙了几个小时,还做递送,真的忙得很,真厉害哦!辛苦了。。。嘻嘻

在此预先祝你端午节快乐!

babygirl said...

Hi Michelle,

Very sorry for my careless mistake write to you, hope you don't be angry...:)
Singapore never see before, maybe next time ask from u help me to buy.

Unknown said...

Super Women Michelle,

哇!你好励害耶!裹了那麽多公斤的粽子,又炒不同口味,真是好佩服你哟!看到大家吃得开心,辛苦也值得的,对不?
蓝梅巧克力蛋糕好可爱,相信每个小孩子都会喜欢。哇!你的朋友孩子三餐都吃你所做的蛋糕,相信一定很好吃吧!

在此预先祝你端午节快乐!

Michelle said...

Jennifer,

Hahaha....其实到了晚上很累哟!

我也祝你与家人端午节快乐!!!

Michelle said...

Babygirl,

No problem i m not angry at all....dun worry ! Juz let me know if u need me to help u to get it.

May said...

Hi Xiao Shi fu,

Doctor said my father in-law can't eat thing got baking powder or yeast, that's y i didn't try to make pak tong koh again. Xiao shi fu, can teach me do "sambal 辣椒馅 dumpling" ? your sambal 辣椒dumpling look so nice leh...thanks

Michelle said...

Joanne,

其实我的肩膀过后是超累的。

他的确很捧我的场哟!看他吃得津津有味!哈哈哈。。。。看了都开心!

我也祝福你与家人端午节快乐!!!

Michelle said...

May,

Ya sure can teach u but i "agak-agak" on the ingredient one. Let me note down next time how much ingredient that i use then i send to u the recipe.

Hope yr father in law will get well soon.

ds said...

Eh, 这种disney cartoon 的装饰,我还以为只有蛋糕店才办得到噎,小孩肯定了开怀咯!

我也在此预先祝你端午节快乐!

Michelle said...

Ds,

哈哈哈。。。。小孩看到了那mickey mouse就无法抗拒了!

我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

L-5 said...

Michelle

Wah!!! U hand fast leg fast, spent the morning to wrap 7 kg of dumplings and then still can rush to Auntie Irene's house around noon time... :D

I wonder how u can finished all in the morning... Think only superwoman ca ndo it only!!! Kekekeke :D

Nice Blueberry Chocolate cake... Wish your friend's son : Happy Belated Birthday...

* * * 端 午 节 快 乐 * * *

Cheers!!! :D

p/s: PC Show @Suntec City from 11/06/2009 to 14/06/2009

Margaret said...

Michelle

你好勤快哟,清晨就爬起来绑7公斤的粽子,佩服,佩服,我就没有这个能耐了,哈哈哈。。。谢谢你送给auntie Irene的粽礼,在她家尝了一粒,还不赖哟!嘻嘻~ I must say the curry dumpling really savoury and good!

Michelle said...

L-5,

Thanks you v much on behalf of my friend's son.

I m wishing u and yr family : 端 午 节 快 乐 !!!

Michelle said...

Margaret,

No choice becos my mum say it will be nicer if eat in the same day so in order to give everyone the best then i be a bit tired lor hehehe.....

PS : dunno why my chinese cannot be used so i type in english !

Towards healthy and leisure life~! said...

哇!很‘好料’的粽子喔!

Michelle said...

Towards,

欢迎来到我的blog!

我总是喜欢放多多的料在粽子里。看起来,吃起来都那么“好料" 嘻嘻嘻。。。

May said...

Michelle,

祝你和家人"端午节快乐"!

Michelle said...

May,

谢谢你!我也祝你和家人:端午节快乐!!!

Kate said...

端午节到了,这里好多粽子哦!祝你端午节快了。

Michelle said...

Kate,

谢谢你!我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

Richard said...

Michelle,

☺ 粽子香,香厨房 ☺
♠ 艾叶香,香满堂 ♠
♣ 桃枝插在大门上,出门一望麦儿黄 ♣
☼ 这儿端阳,那儿端阳,处处都端阳 ☼

♦♦♦ 我在此祝您和家人端午节快乐,合家安康 ♦♦♦

Michelle said...

Richard,

谢谢你!我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

Sally said...

michelle
祝你和家人端午节快乐~ ^^ ♥~

L-5 said...

Michelle

端午到了,我送你一个爱心粽子,

第一层,体贴!!! :D
第二层,关怀!!! :D
第三层,浪漫!!! :D
第四层,温馨!!! :D
中间夹层,甜蜜!!! :D

祝你端午节快乐!!!

Anthony said...

Michelle,

祝你和家人端午节快乐!!!

吃了粽子记得要多喝茶啊!

Irene said...

Michelle

‘粽’心祝你与家人:

端午节快乐

babygirl said...

Hi Michelle,

Today is Dumplings Festival, wishing you and family Happy Dumplings Festival Day ^-^

Michelle said...

Sally,

谢谢你的祝福!我也祝福你与家人端午节快乐!!!

Michelle said...

L-5,

谢谢你的祝福!我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

Michelle said...

Anthony,

谢谢你的祝福!我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

其实我很少喝茶的哟!今天一定要喝茶配粽子!谢谢你的提醒!

Michelle said...

Auntie Irene,

谢谢你的祝福!我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

Michelle said...

Babygirl,

谢谢你的祝福!我也祝福你与家人:端午节快乐!!!

Dorene said...

Michelle, Happy Dumpling Festival.

Michelle said...

Dorene,

Thank you very much for your wishes.

Wishing u & yr family Happy dumpling festival too !!!