About Me

My photo
没有一百分的另一半,只有五十分的两个人

Sunday, December 16, 2007

倒霉的一天

一大早就带母亲去巴刹买菜,通常会把车子放在巴刹前的洗车店让他们洗,我们就去巴刹买菜。今天也不例外,买好菜回来还没洗好,我们又去吃早餐。回来后,洗好了,也没有仔细去看就把车开走了。直到中午我们要去逛街,才发现放在车里的蓝牙耳机不见了。我向来都不把耳机拿出车外的,而车子也只有我一人在用,那么也只有可能是在洗车时不见了!

我赶快倒回去问他们,每个人都说没看见!我不甘心一句话就要把我给打发去,我就要他们叫他们的老板来,等了半小时,老板才来到,问了几句话就叫我回家先,给他一点时间去调查。我就只好回家等咯!那里知道过了几个小时,老板打电话给我说他搜了他员工的身体与背包都没有发现。我说为何我在那里的时候不在我面前搜呢?他竟然说如果我有证据他们才会赔偿我,还说如果我不再去那洗车了他们也没有办法,我可以去八块钱哪里洗,不要洗他们九块的。他不说这个还好,说了我就很生气了。这是舍么态度!!!!!一句对不起都没有说,还说这种风凉话!吵了一回,我知道再多说也没用了,我就恨恨的祝他:“生意兴隆”!!!(希望他早点关门大吉!!!)只好自认倒霉咯!太相信人了!

过后打算用前一天在Auntie Irene家做多的sponge cake来做一个cheese cake, 可是找了找就是找不到那模子。家里上上下下都找不到,找了一个小时还是找不到,只好放弃咯!

哎哟!!!今天一定是没烧好香才会那么倒霉!希望明天会更好!

9 comments:

Richard said...

Oh no..还好只是蓝牙耳机,如果手机不见那更心痛,没法子啦,就算他们真的拿了也不会承认的,以后小心就是了,cool down..明天肯定会更好的,祝福你。

AJ said...

ya what richard said is right, only blue tooth, not handphone, otherwise u will be more upset. Just take it a lesson learnt....

明天会更好!

Cheer!

Somewhere in Singapore said...

Like what Jas said take is as a lesson learnt...

take care...

Michelle said...

Richard, Jas & SIS,

Ya, take it as a lesson learnt. In fact i dun really heart pain for the ear piece but just angry that the boss attitude is so BAD !!! Really wish him 早日关门大吉!

Michelle said...

Richard, Jas & SIS,

忘了谢谢你们的鼓励!希望大家明天一定会更好!

Somewhere in Singapore said...

if for me, this kind of attitude, one time enough liao, next time i won't go back liao...

Michelle said...

SIS,

Of cos i will not go back anymore and for sure i will tell all my friend not to go there too! “贼船”

Margaret said...

Hi Michelle


Sorry about your incident... my advice to you is: never expose valuable items as it will tempt greedy people to steal it, and do not give them any opportunity to commit the crime.

Michelle said...

Margaret,

Yes, a lesson learnt this time. And for sure i will not going back there anymore! Thanks for yr concern!