About Me

My photo
没有一百分的另一半,只有五十分的两个人

Wednesday, October 17, 2007

西餐

我好几个星期没有下厨了,每个周末都很忙!这个星期天总算有时间了!很想试 auntie Irene教的马铃薯蘑菇汤,就做了这西餐!

这是海鲜意大利面。加了虾,苏东,螃蟹肉,蘑菇和其他配料,非常好吃!
这是马铃薯蘑菇汤。谢谢Auntie Irene教的这美味浓汤。

这是玉蜀黍蟹肉蛋花浓汤。谢谢Nicole教的这汤。我把香肠换成蟹肉。

这是Tuna Pasta. 太好吃了!一从烤炉拿出来,表弟表妹们就抢着吃,忘了拍照!剩下这一点时我才想到要拍照 !
大致上都很好吃,尤其我们年轻的都很喜欢,可是我老妈与舅母就可怜了,有牛奶的都吃不惯。我舅舅还拿我做得sambal配着吃呢!真是不中不西哟!

13 comments:

AJ said...

Michelle,

很丰富的一餐!很好吃吧!

Jas

Michelle said...

JAS,

Ya,很有满足感哟!

Eileen said...

Michelle,

好丰富噢!是啊!我的父母亲也不太习惯吃西餐。我很久没有做西餐,也许这个星期六会做吧?

Nicole Hah said...

hi Michelle,

哇~~~ 很豐富的西餐唷﹗沒想到我的玉黍粟濃湯也榜上有名﹐呵呵~~~ 不過真的是很好喝。

老人家難免會有點不習慣吃洋人吃得東西﹐就像我媽都不喜歡吃 PIZZA﹐ 呵呵~~~

Michelle said...

Eileen,

I do this is becuase all my auntie and cousin come o my place so to suit youngster then i do western food.

Michelle said...

Nicole,

我表弟妹门不太喜欢,他们较喜欢蘑菇汤。妈妈就较喜欢玉粟蜀汤应为奶油味没那么重!不过很奇怪,妈妈又很欢吃Pizza哟!

而我呢,全都喜欢!谢谢你!还会再做的!

tracy said...

哇! 每一样都很美味叻!

用心煮的一餐得到家人的好评。。在辛苦也值得哟!

Michelle said...

Tracy,

对呀!看到大家那么享受我煮的美食,真是一大乐事!

Eileen said...

Michelle,

Ya, youngsters like western food & fast food very much.

Anthony said...

michelle;

cooking is a headache jobs, always must consider this and that...who like this and who don't like...this is a healty seafood meals...i thinks all the youngsters will like it accept the old ones, no choice. someone need to give way, always the adults will...hahaha

Michelle said...

Eileen,

Yes, they like to try new thing too. So i always try different dish on western food if they come to my place. Another reason is western food need butter or cheese which my family member dun really like it. So if i make it for my family member and they dun like it then i hv to finish it by myself then i will hv it for my next few day lunch or dinner....really make myself suffer n no matter how delicious it's, i will get sick of it too. So need them to help me to finish it...hehehe!

Somewhere in Singapore said...

Michelle

looks very delicous, yummy yummy...

Michelle said...

SIS,

Yes, it's really yummy ......